KARJERA IR STUDIJOS LIETUVOJE

Kovo 29d. 10a ir 10b klasės mokiniai lankėsi Litexpo organizuojamoje parodoje „Karjera ir studijos Lietuvoje 2024”. Parodos lankytojų laukė:

  • STUDIJOS – Lietuvos aukštosios mokyklos, profesinio mokymo įstaigos, švietimo organizacijos. 
  • KARJERA – verslai, įdarbinimo galimybės, konsultacijos. 
  • Profesinio mokymo įstaigos, persikvalifikavimo galimybės, įvairūs mokymai.
  • Konferencijų centras gausus diskusijų, pranešimų apie karjeros ir studijų galimybes. Mokymai, seminarai ir diskusijos mokytojams apie įtraukųjį mokymą ir ne tik.

Mokiniams tai buvo unikali galimybė vienoje vietoje iš pirmų lūpų gauti visą reikalingą informaciją apie Lietuvos universitetus, aukštąsias mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas bei aplankyti karjeros mugę.

DRAUGYSTĖ IR TINKLINIS

Kovo 26 d. Juodšilių „Šilo“ gimnazijos merginų ir vaikinų tinklinio komandos vyko į Marijampolio Meilės Lukšienės gimnaziją. Čia draugiškas varžybas žaidė trys mokyklos: Marijampolio Meilės Lukšienės gimnazija, Juodšilių „Šilo“ gimnazija ir Juodšilių Šv. Uršulės Leduchovskos gimnazija.

Draugystė pergalių neskaičiuoja! 

SVEIKINAME!

Nuoširdžiai sveikiname 4a klasės mokinę Patriciją Suckel respublikiniame pradinių klasių mokinių piešinių konkurse ,,SKAITAU, KURIU, DALINUOSI” laimėjusią pirmąją vietą.

Linkime Patricijai ir toliau kurti ir džiuginti mus gražiais piešiniais bei pasiekimais!

PASAULINĖS VANDENS IR ŽEMĖS DIENOS MINĖJIMAS IKIMOKYKLINIAME UGDYME

Minėdami Pasaulinę Vandens ir Žemės dienas, „Pelėdžiukų“ grupės vaikai kartu su mokytoja J. Matusevičiene dalyvavo edukacinėje veikloje „Mokausi rūšiuoti“, kurios metu ugdytiniai prisiminė, ką reikia dėti į geltoną, žalią ar mėlyną konteinerius, atliko užduotis, skirtas rūšiavimo įgūdžiams ugdyti, atsakinėjo į viktorinos klausimus, žaidė žaidimą „Aš rūšiuoju“, įgijo žinių apie gamtos saugojimo būtinybę bei atliekų rūšiavimo svarbą.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja I. Trusevič su „Drugelių“ grupės ugdytiniais įgyvendino trumpalaikį projektą „Vanduo – skanu, sveika, įdomu…“. Vaikai stebėjo pristatymą „Vanduo – gyvybės šaltinis“, kalbėjosi apie vandens reikšmę žmogui ir gamtai, vandens tausojimo galimybes, degustavo įvairių skonių vandenį (su citrina, mėta, medumi), atliko vandens kiekio matavimo eksperimentus.

„Boružėlių“ grupės vaikai su ikimokyklinio ugdymo mokytoja D. Voitechovič dalyvavo STEAM veiklose: iš surinktų gamtinių medžiagų dekoravo žodį „Gamta“. Veiklos metu turėjo galimybę ugdyti savo kūrybiškumą, lavino vaizduotę ir smulkiąją motoriką.  Taip pat popieriniame rankšluostyje flomasteriais taškavo nupieštą piešinį ar pasirinktą raštą, pavadino spalvas, spėjo, kas atsitiks su piešiniu, kai ant jo pipete lašins vandenį. Vaikai pastebėjo,kad spalvos susiliejo ir išryškėjo o vanduo susigėrė į popierių. Įvardino naujus atspalvius.

Taip pat ugdytiniai patys ruošė žemę, sėjo, sodino, laistė. Šio užsiėmimo metu jie sužinojo ko reikia, kad augalai augtų: žemių, sėklų, vandens, šviesos, šilumos.

KAS SLYPI VANDENS STIKLINĖJE?

Atsakymo į šį klausimą mokiniai ieškojo chemijos pamokų metu. Visi žinome, kiek vandens turime išgerti per parą, koks jis svarbus ir naudingas mūsų organizmui. Tačiau geriamasis vanduo turi būti kokybiškas. Chemijos pamokų metu IIb kl. mokiniai tyrė savo namuose vartojamą geriamąjį vandenį-nustatė jo kietumą ir nitratų koncentraciją vandenyje. Dviejuose vandens mėginiuose buvo rasti nitratai, viename iš jų nustatytas nitritų kiekis 1,8 karto viršijo leistinas normas. Mokinai aiškinosi, kokia rizika kyla žmonių sveikatai vartojant nitratais užterštą geriamąjį vandenį, kokios jų atsiradimo priežastys, kokia turėtų būti šachtinio šulinio ar gręžinio priežiūra kad nitratai nepatektų į vandenį. Atlikę tiriamąsias veiklas, mokiniai sužinojo, kad nitratais užterštas geriamasis vanduo neturi specifinio skonio, kvapo ar spalvos, tačiau patekęs į žmogaus organizmą, gali sutrikdyti deguonies pernešimą ir sukelti vidinį deguonies stygių. Be to, šios cheminės medžiagos nepašalinamos nei filtruojant buitiniais vandens filtrais, nei virinant.

I-II kl. mokiniai aiškinosi, kokios rūšies geriamojo vandens galima įsigyti prekybos centruose, kodėl žmonės jį perka, kuo skiriasi geriamojo vandens iš čiaupo, stalo, šaltinio ir mineralinio vandens sudėtis. Mokiniai ragavo skirtingų rūšių vandenį ir turėjo atspėti vandens rūšis. Sekėsi sunkokai-geriamąjį vandenį iš čiaupo ir šaltinio vandenį pagal skonį atskirti buvo sunku. Visas keturias rūšis atspėjo tik vienas mokinys. Sveikiname!

Gerkime vandenį ir būkime sveiki!

ŽEMĖ IR VANDUO

Kasmet kovo 22 dieną minima Pasaulinė vandens diena, kurią 1992 metais inicijavo Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja. 2024 metų Pasaulinės vandens dienos tema „Vanduo taikai“ (angl. „Water for peace“). Šūkiu „Vandens panaudojimas taikai“ norima parodyti vandens išteklių svarbą žmonių egzistencijai. Taip pat kovo 20 d. ateina pavasario lygiadienis (Žemės diena).

Siekdami atkreipti dėmesį į vandens svarbą žmonijai ir ją supančiai aplinkai bei prisidėti prie gamtinės aplinkos puoselėjimo ir saugojimo visą savaitę gimnazijoje vyko įvairios ugdomosios veiklos. PUG mokinukai diskutavo, kokį vandenį gerti sveika, kaip ir kodėl jį reikia taupyti, kiek vandens reikia išgerti per dieną, kas atsitinka, jei  vandens labai trūksta. Kalbėjo apie vandens naudą ir svarbą ne tik žmogui, bet ir gamtai, gyvūnams, eksperimentavo su vandeniu.

Pradinių klasių mokiniai kūrė darbelius iš antrinių žaliavų, piešė plakatus, rašė laiškus Žemei, dalyvavo STEAM edukacijose. 3a klasės mokiniai naudodamiesi enciklopedijomis ir skaitmeninėmis technologijomis rinko informaciją, įdomius faktus apie Žemės planetą, atliko medžiagų tirpumo bandymus laboratorijoje, sužinojo apie vandens apytakos ratą gamtoje, pagamino jo maketą. Edukacinės pamokos „Skysčių tankio eksperimentas- vanduo“ metu sužinojo apie įvairių skysčių tankį ir kietųjų medžiagų plūduriavimą. O aplinkosauginio renginio „Įdomioji ekologija” edukacijos – kūrybinių dirbtuvių metu prisiminė atliekų rūšiavimo taisykles, iš antrinių žaliavų sukūrė ir pasigamino daigyklas, jose pasėjo sėklas. Ketvirtokai „Scratch“ programa kūrė plakatus, skatinančius saugoti, taupyti vandenį, atliko bandymą ,,vandens galia” (išsiaiškino hidroelektrinių veikimo principą), išsiaišino, kaip vanduo ,,perneša” dažus, išmėgino piešimą vandeniu, ieškojo, rašė patarles apie vandenį, įkūrė klasės žaliąją palangę.

Į visus mokomuosius dalykus mokytojai integravo temas, susijusias su su ekologija, rūšiavimu, gamtos tarša. Diskutavo aplinkosauginėmis temomis, ieškojo atsakymo į klausimą, kaip vandenynai susiję su klimato kaita. Vyko edukaciniai užsiėmimai, kurių metu vaikai atliko eksperimentus su vandeniu, tyrinėjo jo savybes.