PASAULINĖ KNYGOS IR AUTORINIŲ TEISIŲ DIENA

Balandžio 23-ąją daugiau kaip 100 pasaulio valstybių švenčia Pasaulinę knygos ir autorių teisių dieną.

Jungtinių Tautų organizacijos sprendimu ši diena švenčiama nuo 1995-ųjų metų. Jos tikslas – skatinti skaitymą, leidybą, atkreiptį dėmesį į autorių teisių apsaugą. Balandžio 23-ioji pasirinkta neatsitiktinai, nes būtent šią dieną mirė trys literatūros šedevrų meistrai: Migelis de Servantesas, Viljamas Šekspyras ir Inca Garcilaso de la Vega.

Juodšilių „Šilo“ gimnazijos mokinių taryba, minėdama šią dieną, keliavo į ikimokyklinio ugdymo grupes prieš pietų miegą skaityti vaikučiams pasakas.

Tai iniciatyva, kurią norisi kartoti ir kartoti….

ERASMUS+ MIŠKASODIS

Balandžio 23 d. IIb kl. mokiniai kartu su fizinio ugdymo mokytoju J. Bagdonu dalyvavo Erasmus+ miško sodinimo iniciatyvoje, kurią organizavo Švietimo mainų paramos fondas.

Džiaugiamės galėdami stiprinti mūsų mokinių žinias apie tvarumą, pilietiškumą bei bendrąsias Europos sąjungos vertybes.

TĖVELIŲ, GLOBĖJŲ IR RŪPINTOJŲ DĖMESIUI!

kviečiame į atostogas iškeliauti ramia galva, o tai padaryti galite iš anksto pasirūpinę kasmetine profilaktine vaikų sveikatos patikra. Kasmet pasitikrinti sveikatą būtina visiems mokiniams, lankantiems bendrojo ugdymo įstaigas: lopšelius, darželius, mokyklas, profesines mokyklas.

Atlikę sveikatos patikrą iš anksto – prieš vasarą, o ne prieš mokslo metus, išvengsite nepatogumų:

  • ilgų eilių,
  • papildomo streso ir skubos prieš naujus mokslo metus ar per juos;
  • šiltuoju metų laiku saugiau lankytis gydymo įstaigose – mažiau susirgimų virusinėmis ligomis;
  • galėsite skirti daugiau dėmesio vaikų sveikatai nepraleidžiant pamokų ar kitų įsipareigojimų.

Kasmetinė vaikų sveikatos patikra svarbi ir dėl sklandaus ugdymo proceso užtikrinimo. Jei Jūsų vaikui sveikatos patikros metu bus nustatytos specialieji sveikatos rekomendacijos (pvz., sėdėti arčiau lentos dėl regėjimo ir kt.), šią informaciją ugdymo įstaiga matys Mokinio sveikatos pažymėjime ir galės laiku ugdymo aplinką pritaikyti vaiko poreikiams.

ERASMUS+ PROGRAMOS TARPTAUTINIS BENDRADARBIAVIMAS

Balandžio 7-13 dienomis mūsų gimnazijoje viešėjo 14 mokinių ir 3 mokytojai iš Mikalojaus Koperniko mokyklos Parlos miesto Ispanijoje. Šis svečių priėmimas mums buvo šiek tiek neįprastas, nes partnerių pagrindinė bendradarbiavimo sąlyga buvo mokinių apgyvendinimas šeimose. Džiugu, kad atsirado 12 šeimų, kurios nepabūgo atsakomybės, bendravimo anglų kalba ir priėmė 14 ispanų paauglių į savo būstus. Per savaitę tarp vaikų užsimezgęs ryšys pranoko visas baimes ir lūkesčius. Svečiai susipažino ne tik su mūsų gimnazija, jos gyvenimo ypatumais, bet taip pat turėjo galimybę patyrinėti Vilniaus senamiestį, pajusti Trakų pilies sienų istorijos didybę, sužinoti apie Vilniaus agroekologijos mokymo centre teikiamą profesinį ugdymą ir patiems „pačiupinėti“ kai kuriuos amatus. Kiekvieną dieną po bendrų veiklų mokykloje arba ekskursijose veiksmas „virė“ Juodšilių miestelio stadione. Futbolas, tinklinis ir krepšinis užpildė kalbos spragas ir dar tvirčiau sustiprino užsimezgusią draugystę.

Kadangi partnerių mokykloje, kaip ir mūsų gimnazijoje, muzikiniam ugdymui yra naudojamas Yamaha klasės orkestro (Yamaha Class Band) metodas, mokiniai socialinius, užsienio kalbos ir muzikinius įgūdžius tobulino orkestro repeticijų metu. Penktadienio vakarą gimnazijos aktų salėje šeimos klausė jungtinio pučiamųjų orkestro pasirodymo, vaišinosi savo atsineštais skanumynais, šoko tradicinius lietuvių liaudies šokius ir kitaip linksminosi.

Atsisveikinti buvo nelengva. Ne vienam skruostu nuriedėjo ašarėlė. Ši patirtis dar kartą patvirtino, kad net jei ir esame labai toli vieni nuo kitų atstumu, labai skirtingi savo kultūra ir tradicijomis, tačiau galime puikiai leisti laiką kartu, rasti įdomių bendrų veiklų ir per jas pažinti vieni kitus. Esame dėkingi už šią galimybę ir nuostabią savaitę kartu.

PROJEKTAS „ANKSTYVOSIOS KALBOS UGDYMAS. SMULKIOSIOS MOTORIKOS ŽAIDIMAI”

Smulkioji motorika – tai rankų, pirštų, riešų ir akių smulkiųjų raumenų koordinavimas ir valdymas. Šie judesiai būtini atliekant užduotis, kurioms reikia tikslumo, miklumo ir rankų bei akių koordinacijos. Įrodyta, kad lavinant smulkiosios motorikos įgūdžius, stimuliuojami kalbos centrai, o tai teigiamai veikia vaiko kalbos raidą.

Projekte dalyvavo visos Juodšilių „Šilo” gimnazijos ikimokyklinio ugdymo grupės (Pėlėdžiukai, Boružiukai, Drugeliai). Visą šią savaitę mokytojos Dalia V., Irena T. ir Jolanta M. vaikams pristatinėjo įvairius žaidimus ir užduotis, skirtus smulkiajai motorikai lavinti. Pavyzdžiui:

  • Vandens perpylimas iš indelio į indelį.
  • Skalbinių spaustukai pincetinio griebimo lavinimui
  • STEAM veikla – „Žaisk, juokauk, raidelėmis draugauk”.
  • Pirštų žaidimai – pirštai sveikinasi
  • Plastilino gabaliukų klijavimas
  • Plastilino aplikacijos arba piešimas plastilinu

ir daug daug kitų veiklų. Vaikai ugdė kūrybiškumą, lavino smulkiąją motoriką buvo aktyvūs ir susidomėję, noriai įsitraukė į siūlomą veiklą, siūlė savo idėjas, veikė drauge.

MOKSLO IR PRAMOGŲ PARKE KOSMOPARK

Balandžio 18 d. 3a ir 4a klasių mokiniai su savo mokytojomis Rita ir Loreta nutarė mokytis ne gimnazijoje, o skristi patyrinėti  kosmoso platybes. Mokslo ir pramogų parke „KOSMOPARK“ visi turėjo galimybę išbandyti daugiau nei 40 interaktyvių zonų, su galimybe apsilankyti erdvėlaivio imitacijoje, tarptautinėje galaktinėje stotyje, išbandyti kosminį simuliatorių NASA, pajusti gravitaciją, pažinti Saulės sistemos planetas, apžiūrėti muziejaus eksponatus.

ERASMUS+ PROJEKTO „ĮTRAUKIOJO MOKYMO STRATEGIJOS: NUO PASIRENGIMO IKI ĮGYVENDINIMO MOKYKLOJE” (NR. 2022-1-LT01-KA122-SCH-000077430) REZULTATAI

Įtraukusis ugdymas yra kertinis šiuolaikinio ugdymo akmuo, kuriuo siekiama užtikrinti, kad visi mokiniai, nepaisant jų kilmės ar gebėjimų, turėtų galimybę gauti kokybišką išsilavinimą bendrojo lavinimo mokyklose.

Juodšilių „Šilo“ gimnazijoje įgyvendinto Erasmus+ projekto „Įtraukiojo ugdymo strategijos: nuo pasirengimo iki įgyvendinimo mokykloje“ (Nr.2022-1-LT01-KA122-SCH-000077430) tikslas – išnagrinėti perėjimą nuo teorinio supratimo prie praktinio įtraukiojo ugdymo strategijų įgyvendinimo gimnazijoje. Projekto metu (nuo 2022-09-01 iki 2024-02-29) buvo siekiama išsiaiškinti geriausias įtraukiojo švietimo praktikas ir naujoviškus metodus įvairiuose kursuose, o vėliau juos išbandyti, sukurti išteklius ir mokymo(si) medžiagą, kuri padėtų pedagogams įgyvendinti įtraukųjį ugdymą gimnazijoje. Surinktos vertingos patirtys, išbandyti nauji metodai ir strategijos sudaro skaitmeninio metodinio leidinio turinį, kuriuo gali naudotis gimnazijos mokytojai bei kitų mokyklų atstovai.

12 mokytojų bei administracijos atstovų dalyvavo kursuose, kurie suteikė gilų įtraukiojo ugdymo principų supratimą. Tai apėmė įvairovės pripažinimą ir vertinimą, skirtingų mokymosi stilių suvokimą ir mokinių poreikių įvertinimą. Kursų Italijoje, Portugalijoje bei Airijoje metu mokytojai mokėsi veiksmingų mokymo(si) strategijų, kad patenkintų įvairius mokinių poreikius: diferencijuotą mokymą, universalų mokymosi dizainą (UDL) ir kitus metodus, skirtus įvairiems mokymosi gebėjimams tobulinti, nagrinėjo įtraukiojo vertinimo metodus, o anglų kalbos kursai Maltoje bei Airijos sostinėje Dubline pagilino mokytojų užsienio kalbos žinias.

Mokytojai taip pat mokėsi, kaip sukurti palankią aplinką, suprasti ir įvertinti mokinių kultūrinę, socialinę kilmę, įgijo įgūdžių, kaip bendrauti su specialiojo ugdymo specialistais, pagalbiniais darbuotojais ir kitais pedagogais, kad sukurtų komandinį požiūrį į įtraukųjį mokymą(si). Nuolatinės Erasmus+ profesinio tobulėjimo galimybės, suteiktos kursų metu, leido mokytojams sužinoti naujausius įtraukiojo ugdymo tyrimus, naujoves. Šis nuolatinis mokymasis yra būtinas efektyviam mokymui(si) įvairiose klasėse. Pedagoginiai kursai teigiamai paveikė mokytojų požiūrį į įtraukųjį ugdymą. Gimnazijoje atlikti tyrimai parodė, kad mokytojų pozityvesnis ir atviresnis požiūris į įvairių gebėjimų mokinius, visokių metodų ir praktikų taikymas, paskatino svetingą atmosferą klasėse, prisidėjo prie geresnių mokinių mokymosi rezultatų, teigiamai paveikė mokinių mokymosi motyvaciją ir bendrą savijautą.

Erasmus+ projekto metu įgytos žinios, patirtis bei bendravimas ir dalinimasis gerąja praktika su kitų Europos mokyklų mokytojais ir pedagogais padarė didelę įtaką gimnazijos aplinkai, nes paskatino sukurti edukacines aplinkas, kuriose mokiniai gali ugdytis, mokytis, susikaupti, užsiimti terapinėmis veiklomis. Siūlydama įvairias edukacines aplinkas, gimnazija tampa įtraukesnė ir pritaikyta įvairesniam mokinių ratui. Taip pat buvo įkurtas pagalbos tėvams klubas, kuriame juos konsultuoja švietimo pagalbos specialistai, teikia patarimus vaikų ugdymosi ir elgesio klausimais. Tai skatina mokytojų, mokyklos darbuotojų ir tėvų bendradarbiavimą, suteikia tėvams galimybę dalyvauti ugdyme, prisidėti prie gimnazijos iniciatyvų.

Galiausiai Erasmus+ kursai padarė didelę  įtaką mokytojų individualiam augimui ir užsienio kalbų įgūdžių tobulinimui.  Tarptautinis mobilumas suteikė galimybę mokytojams tiesiogiai susipažinti su skirtingomis kultūromis, buvimas svetimoje aplinkoje paskatino kultūrinį sąmoningumą ir jautrumą, o tai yra esminės pedagogų, dirbančių įvairiose klasėse, savybės. Tiesioginis kontaktas su užsienio kalbų aplinka padėjo mokytojams tobulinti kalbų įgūdžius, o kasdieniniai pokalbiai, paskaitų lankymas ir dalyvavimas kalbos kursuose pagerino tiek šnekamosios, tiek rašytinės kalbos įgūdžius.

Naujų mokymo metodų, kultūrų įvairovės ir profesinių iššūkių patyrimas paskatino mokytojų entuziazmą, padidino darbo motyvaciją, o dalinimasis gerąja patirtimi, organizuojant praktinius seminarus gimnazijoje, Vilniaus regione ir mieste patobulino tarpasmeninius įgūdžius, tokius kaip bendravimas, komandinis darbas, bendradarbiavimas, kolegialumas.

Apibendrinant galima teigti, jog Erasmus+ projekto „Įtraukiojo ugdymo strategijos: nuo pasirengimo iki įgyvendinimo mokykloje“  tikslų bei uždavinių įgyvendinimas tapo vertingu šaltiniu gimnazijos pedagogams plėtoti įtraukiąją švietimo praktiką. Dalinantis įžvalgomis, geriausia patirtimi ir rekomendacijomis gimnazijoje pavyko suteikti galimybę kurti įtraukią mokymo(si) aplinką, kurioje visi mokiniai gali patirti ugdymosi sėkmę.

KARJERA IR STUDIJOS LIETUVOJE

Kovo 29d. 10a ir 10b klasės mokiniai lankėsi Litexpo organizuojamoje parodoje „Karjera ir studijos Lietuvoje 2024”. Parodos lankytojų laukė:

  • STUDIJOS – Lietuvos aukštosios mokyklos, profesinio mokymo įstaigos, švietimo organizacijos. 
  • KARJERA – verslai, įdarbinimo galimybės, konsultacijos. 
  • Profesinio mokymo įstaigos, persikvalifikavimo galimybės, įvairūs mokymai.
  • Konferencijų centras gausus diskusijų, pranešimų apie karjeros ir studijų galimybes. Mokymai, seminarai ir diskusijos mokytojams apie įtraukųjį mokymą ir ne tik.

Mokiniams tai buvo unikali galimybė vienoje vietoje iš pirmų lūpų gauti visą reikalingą informaciją apie Lietuvos universitetus, aukštąsias mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas bei aplankyti karjeros mugę.